Spartan Bioscience Receives Investigational Testing Authorization (ITA) from Health Canada

10/29/2020

Spartan Bioscience is pleased to announce we have received Investigational Testing Authorization (ITA) from Health Canada for our COVID-19 testing system. ITA allows Spartan to begin its clinical validation studies on symptomatic patients in Canada. These studies will generate data to support our submission to gain authorization for the sale and distribution of the Spartan COVID-19 System in Canada.

We thank our governments and commercial customers for their continued support of our Canadian testing solution and look forward to receiving final Health Canada approval in the coming weeks.

Spartan Bioscience reçoit une autorisation d’essai expérimental (AEE) de Santé Canada

Spartan Bioscience est heureux d’annoncer qu’elle a reçu l’autorisation d’essai expérimental (AEE) de Santé Canada pour son système de dépistage de la COVID-19. L’AEE permet à Spartan de commencer ses études de validation clinique sur des patients symptomatiques au Canada. Ces études fourniront des données pour appuyer la demande d’autorisation en vue de la vente et de la distribution du système de dépistage de la COVID-19 de Spartan au Canada.

Nous remercions les gouvernements et nos clients corporatifs pour leur soutien constant envers notre solution de test canadienne. Nous espérons recevoir l’approbation finale de Santé Canada dans les prochaines semaines.

Discover More Articles